تعمیرات تخصصی UPS تک فاز و سه فاز صنعتی

سیستم برق اضطراری یکی از پرکاربردترین نو منابع تغذیه بدون وقفه می‌باشد که دارای طیف کاربردی بسیار وسیعی در صنایع مختلف، تجهیزات کامپیوتری، اتاق سرور و آسانسور می‌باشد. به طور کلی میتوان تمامی UPSهای را به دو دسته آنلاین و لاین اینترکتیو تقسیم نمود. شرکت الکترونیک آی بیت دارای کارگاه های مجهز جهت تعمیر UPS Online و Line interactive می باشد. نوع اول این UPSها معروف به آنلاین یا برخط می باشند این نوع از UPS برای تامین برق مورد نیز تجهیزات بسیار حساس مانند سرور و دستگاه های پزشکی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. نوع دوم UPSها معروف به Line interactive  دارای هزینه کمتری می باشند و از ترانس برای کاهش و یا افزایش ولتاژ خروجی استفاده می شود در صورتی که در نوع اول از مدارات اینورتر به این منظور بهره گرفته می شود.
با توجه به میزان اهمیت بسیار بالای تجهیزات UPS، در هنگام وقوع خرابی برای این گونه تجهیزات پارامتر زمان تعمیر یکی از مهم ترین عوامل تایین کننده برای انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات UPS می باشد. شرکت الکترونیک آی بیت با بالاترین سرعت ممکن و جتی در بسیاری موارد در کمتر از ۲۴ ساعت اقدام به تعمیرات UPS می نماید.

تعمیر UPS online:

این گونه از UPSها در حالت عادی برق خروجی خود را از ورودی خود تامین نمی کنند بلکه در مرحله اول برق AC تبدیل به برق DC می شود و سپس توسط مدارات سیکلو کانورتر چند مرحله ای تبدیل به برق AC در خروجی تولید می شود. به علت عدم وجود تاخیر در هنگام قطع برق شهر و همچنین کیفیت بالای برق خروجی این UPS و مجزا سازی آن از شبکه برق این نوع از جمله عواملی است که این نوع از UPSها را برای استفاده در اتاق سرور، بیمارستان و آزمایشگاه و تمام تجهیزات بسیار حساس مناسب می سازد.

شرکت الکترونیک آی بیت به صورت تخصصی خدمات این گونه UPS را ارائه می دهد.

از جمله عوامل و خرابی این گونه از UPS می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرابی مدارات شارژر

  • خرابی باتری UPS

  • خرابی مدارات اسیلاتور و بخش اسیلاتور قدرت

  • خرابی مدارات کنترلر و فیدبک

منابع تغذیه بدون وقفه (UPS) دارای طیف وسیع کاربرد در صنایع مختلف، مصارف پزشکی، اتاق سرور و تجهیزات آسانسور می باشد. در صورت خرابی UPS و خاموشی آن خطرات بسیار زیادی مانند نوسانات برق، قطعی برق همواره تجهیزات برقی شما را تهدید می نمایند از این رو سرعت خدمات تعمیرات UPS یکی از مهم ترین نکات انتخاب شرکت مناسب جهت امور تعمیرات UPS می باشد.

تعمیر Line interactive UPS:

این گونه از UPS به صورت اتوماتیک ولتاژ برق را رگوله می کند. تکنولوژی لاین اینترکتیو به صورت اتوماتیک نسبت به ولتاژ بالا و پایین واکنش نشان می دهد. به صورت پیشفرض منبع تامین برق خروجی این UPS در حالت نرمال از برق شهر ورودی تامین می شود و در هنگام قطع برق شهر توسط مدارات اسیلاتور برق مورد نیاز ترانس تامین شده و برق AC خروجی تولید می شود.

مدارات این نوع UPS به نسبت UPSهای آنلاین دارای پیچیدگی بسیار کمتری هستند و هزینه تمام شده آنها به مراتب کمتر است.

یکی از موارد پرکاربرد این نوع از UPS در سیستم نجات اضطراری  آسانسور و بالابر است. با توجه به الزام استاندارد آسانسور مبنی بر نصب UPS ‌و جایگزینی این سیستم با برد black out بسیاری از شرکت‌های آسانسوری اقدام به خرید UPS سلخت کشور چیپ نموده اند. این درحالی است که شرکت‌های تولیده کننده آنها هیچ گونه نمایندگی خدمات پس از فروش در ایران ندارد. شرکت آی بیت ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری تمامی برندهای UPS ساخت داخل و خارج از کشور می‌باشد.

از جمله خرابی این گونه از UPS به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرابی مدارات شارژ باتری

  • خرابی اسیلاتور بخش قدرت

  • خرابی مدارات کنترلر و فیدبک

جهت دریافت مشاوره و درخواست تعمیرات UPS با کارشناسان شرکت الکترونیک آی بیت تماس حاصل فرمایید:     ۰۱۳۳۳۲۴۶۵۱۵